Saturday 23 June 2012

Malaysia Hari Ini (MHI)

ehem ehem!!
TGIF!

tau tak hari ni aku boleh lupa hari ni hari jumaat.
ingat kan hari selasa.
gile!

esok nak pegi wedding lagi.
alamak!!! lupa beli hadiah!
tiba-tiba baru teringat.
becek je la esok.

tau ke becek tu ape?
hahaha.
aku pon tatau bahasa universalnya apa.

tapi becek tu adalah perbuatan yg bagi duit masa kenduri tu.

hari ni, takde topic best.

owh,
hari ni big boss tanya,
sapa nak tolong dia unt kes Myanmar.
sapa tolong dapat la pegi Myanmar.

macam best je kan bunyi nak pegi Myanmar.
tapi...
tapi...
aku tak sanggup nak balik lambat.
tak sanggup nak stress fikir pasal kes tu.
unless kalau aku tak payah buat kerja lain.
haha
(ko ni nak kerja senang je kan.. sama sangat macam perangai pakcik sorang tu)

kasi can la dekat Cik Lala. heee..

owh, jumaat lepas, ofis aku buat gotong royong.
mengemas ofis bawah yg dulunya ala-ala stor.haha.

penat gila kemas ofis.
panjat gunung pon tak penat macam kemas ofis tu.
dah la tong sampah besar tu jauh!!
orang-orang yg tengah makan kat bawah tu, tengok je kitorang ni dok punggah-punggah barang.
jangan ada anai-anai yang ter-terbang dekat dorang dah la :P

terima kasih kepada Cik Lala, Cik Ida, Cik Seha & Cik Syu sebab tolong kemas :)
tak lupa juga kepada En. fakri.haha.

berikut adalah gambar-gambar aktiviti gotongroyong  MHI.
tapi masa angkat2 segala sampah sarap tu tak dan la nak ambik gambar kan.
basah ketiak tau tak masa tu.
terbakar segala lemak-lemak tepu.
memang rasa sedikit kurus la lepas gotong-royong tu.

notis yang paling comel.
heee.

yg baju putih tu memang pelakon terbaik.

cik syu yang angkat sampah dengan sangat ayu.


cik seha


aksi menyental kotoran degil bekas anai-anai.

ada ciri-ciri isteri rajin tak?
ke ciri-ciri menjadi bibik berkaliber?

hamboii korang.
aku dok menyental korang dok ambik-ambik gambar kan.

MANDOR sangat cik lala kan.





gangster sangat ko kan seha!



cik ida yg agak kuat jugak rupanya walaupun kurus :P

sesi mengemas perabot pulak.



en.fakri yg konon interior designer sangat!



amacam? best tak ofis aku??
haha

ada lagi aktiviti yang agak best yg kitorang buat minggu ni.
hari isnin kot.
aktiviti makan megi.
heee..
sebab masa ni cik lala lapar.


tukang masak handalan!

tadaaa!!

 aku mmg tere menu ni.haha.

budak kelas A yg tak makan megi!

seha yg konon tengah rajin, tak nak curik tulang.
boooo..






ada gaya macam rajin di dapur tak aku??


gambar 1: aku yg lapar ke cik lala yang lapar sebenarnya??

gambar 2: ok, nmpak macam aku yg lapar kan.

gambar 3: sah! sebenarnya aku yang lapar.heee.

syu, ko mmg suka kan megi yg aku masak ni ..heee.



mak aihh.. sambung makan biskut la pulak!


sebenarnya,
aku yg salah dan menyebabkan cik lala kelaparan.
sebab aku yg menyebabkan die tak pegi lunch.
haha
kesian cik lala.
ampun.

gambar random minggu ini:
(apesal la rojak sangat post kali ni kan)

ni tapak kaki seorang budak..
huu..
comel kan.
selalu cap jari, tapi ni cap tapak kaki.

aku pegi JPN uruskan surat beranak budak ni.
ade ke patut org JPN tu ingat budak ni anak aku.
aku nampak macam wanita beranak satu ke?
(T.T)

my first baby!
tapi aku tak tahu nak start dari mana!
hmmm.
baru nk buat NOD pon dah tak tahu macam mana.
belum lagi Writ, SOC etc etc.

owh, tadi pegi rumah cik ida dan cik lala.
pakcik owner rumah dia sangat psycho ok!
aku tak penah jumpa pakcik macam dia.




pada aku, pakcik ni tak sepatutnya ada dalam rumah ni kalau dia dah sewakan rumah ni dekat budak-budak ni semua.
dah la perempuan, awak tu PAKCIK.
tapi, dia kata:
dia sewakan bilik je, bukan sewakan rumah.
betul jugak kan?
hmm, nak buat macam mana.
sapa-sapa yg tengah carik housemet perempuan, boleh la bgtau aku ye.
nak carikkan rumah baru untuk kanak-kanak rebina ni.

ok la, semua dah cerita.
semoga minggu depan lebih baik dari minggu ni.

semoga minggu depan dapat gaji,
sebab nak pegi Broga :P
hee.

babai.

assalamualaikum.
jangan lupa baca doa sebelum tido.

selamat berhujung minggu.







No comments:

Post a Comment