Tuesday 29 May 2012

bersenam baik untuk kesihatan!

28.5.2012, hari pertama.
niat untuk training hari ni tercapai jugak..
sejak aku kerja, inilah pertama kali aku balik dan pegi jogging!!
clap clap clap!
tepuk tangan untuk cik bidadari!

mula-mula plan nak pegi naik tangga dekat kondo En.Fakri, lepas tu berenang (konon-konon je berenang padahal tak reti pon berenang), lepas tu makan eskrem.
tapi,
sebab Cik Ida dan Cik Lala ni tiba-tiba buat-buat rajin pulak kan petang-petang td..
dah lambat, so tukar plan round tasik sek.2 je.
ehh cop, tu sek.2 ke sek.3?
entah.
ape2 jela.

cuba teka berapa round aku buat?
gaya tanya macam banyak je kan.

aku pusing 2 rounds,
tapi,
1 je yang memang aku betul2 jogging.
lepas tu aku tak larat dahhhh..
jalan je..
lepas  siap round tasik tu,
pegi solat mahgrib dulu dekat surau sek.2 dekat dengan kolej tu (tak tahu nama walaupun aku ex-uitm)

lepas solat,
makan time!!!
en.fakri belanja.
weehuuuu!

tq En. fakri belanja makan mahal :P

sorry la,
aku ni kedekut,
susah nak pegi makan tempat mahal2 macam ni.

so, bila sampai tu, sumpah aku tak tahu nak makan ape.
kalau pegi mamak ke, aku tau la nak makan roti canai ke, mi goreng ke.
kalau pegi kedai biasa, boleh la aku order nasik goreng USA ayam ke..

aku memang tak reti la nak makan tempat2 aneh macam ni dan yang seangkatan denganya.
huu..
(biarla korang nak kate aku ni kodi ke, membodohkan diri sendiri ke, katak bawah tempurung ke, ape-ape je la, dah memang aku tak biasa, aku kan skema!)

ok, fine!
aku memang kodi.
aku orang kampung je.
suka makan nasik lemak, karipap, minum pon milo ais je ha.

maka:
semalam aku, Cik Ida dan Cik Lala pon,
berusaha lah nak mempelbagaikan order sebab nak rasa-rasa.
(sebab kalau tak 3-3 nak order benda yang sama.)

tadaaa..
inilah yang kami order.
tapi, aku tak ingat la nama-nama makana ni semua.
Cik Ida's


En. Fakrioss'


makanan Cik Lala yang unik dalam kuali :P
aku la yang bersalah sebab paksa dia order bendalah ni..
haha
tapi tak sedap mana pon.


tadaa, ni lah yang aku order..

agak-agak, aku kenyang ke dengan portion nasik banyak tu?
heee

jawapanya: TIDAK.

tapi mengenangkan aku dah jogging tadi, kena la tahan nafsu buas aku untuk makan.
kalau tak sia-sia je jogging kan.



training hari pertama ni, budak berdua ni pemerhati je, tu gambar dorang tu cun je.
tengok muka atlit macam i ni..
ahahahhaha!
geli ketiak aku.

29.5.2012, Hari Kedua,
hari ni, CIk Lala dan CIk Ida dah ade kasut.
semangat ok mereka!
tq la ye teman i :)

hari kedua, rekod semalam tak dapat capai.
nampaknya prestasi merundum..huu.
tapi, dapat la 1 round.
sesak nafas aku haihh.

hari ni big boss join..huu

Cik Lala dan Cik Ida memang berlakon atlit sangat hari ni..hahaha
esok jangan serik nak ikot ok!

habis round tasik,
tgk-tgk big boss tengah tunggu dekat kedai minum.

huu..
so minum la dlu.
lepas minum kitorg pon bergerak la balik ofis  nak solat mahgrib.
takde apa-apa gambar sebab memory card aku tinggal. heeee.

aku dah rasa ngantuk.
ok la, gudnite!

esok kena training lagi, sampai Jumaat,
demi untuk mendaki Rinjani.

psssstttt:
aku nmpak kurus sikit tak?

No comments:

Post a Comment