Monday 7 May 2012

apa lagu nasyid favourite anda?

sebenarnya..
aku kena buat kerja.
tapi.. aku malas.
so,
aku baring-baring berkelubung dalam selimut saja.
tiba-tiba,
kawan aku pasang lagu nasyid.
ok, lagu nasyid dia pasang sedih! 
(sebab mengingatkan aku kepada peristiwa itu T.T)

kemudian,
aku teringat adik aku pernah berlakon dalam video klip satu lagu nasyid.
haha.
comel je dia masa tu.
hahahhaa (gelak lagi)
aku rasa, kalau dia tak jadi engineer, mesti dia dah jadi famous macam Aaron Aziz.

cuba korang dengar lagu ni, lepas tu carik budak yang pakai cermin mata, yang ada satu part tu, dia kena tolak dalam kereta mainan tu.
haa, tu lah adik aku :P
AMIRUL AFIQ


ni lagi sorang adik aku:
AIZAT FIKRI.

korang rasa, kalau dia masuk Hero Remaja ke, ada can tak?
hahaha
nanti aku boleh la tumpang glamour!

ok, aku memang nampak macam sangat takda kerja kan.
ok la, aku nak sambung baca pasal Neelofa.
bai.

oh, saja nak share,
lagu nasyid feveret aku untuk bulan ni:

tiada duka yang abadi-opick

ok, marilah kita menginsafkan diri.
aku pon tak jadi la nak baca gosip neelofa lagi dah.

sebenarnya,
memang banyak perkara yang aku menyesal.
tapi masa dah tak boleh diulang kan.
aku cuma mampu berdoa saja semoga dia aman dan bahagia di sana.
amin.

kadang-kadang,
ada perkara yang aku masih berpeluang untuk mengubah keadaan itu sebelum menjadi satu penyesalan..
tapi aku tak berdaya..
jadi,
biarlah masa menentukan.
semoga aku diberi kekuatan untuk menempuh masa-masa mendatang yang aku sendiri tak tahu apa nak jadi.

sekian.

Nota kaki:
janganlah kita menilai seseorang itu dari luaran, bentuk badan dan paras rupa. kerana dia tidak diminta untuk dilahirkan sebegitu.
 jika anda mengata bentuk fizikal seseorang itu, samalah seperti anda mengata ciptaanNya.

renung-renungkan.
(pesanan untuk diri sendiri juga)












1 comment:

  1. tiada daya dan upaya melainkan dgn Allah.. doa itu la senjata seorang mukmin.. ;)

    ReplyDelete