Friday 19 September 2014

TERFAKTAB: skema jawapan.


ya,
kau.
aku yakin kau membaca.

kau, aku ibaratkan seperti anggur.
yang lembut sifatnya.
mudah terluka, luar dan dalam.

aku tidak tahu,
kenapa aku terjebak
dan menjebakkan diri.

aku boleh memilih untuk berkecuali
tetapi aku tidak sampai hati.

kalau kau mencari jawapan,
aku bukan tempatnya.

cuma yang mampu,
meminjamkan telinga dan bahu.

ya,
aku tidak di kasutmu.
aku boleh berkata sesuka hati aku.

setiap yang berlaku,
membuat aku berfikir seribu satu.
kadang-kadang juga terkelu.

aku tau kau tidak sekuat aku
aku juga tidaklah berhati batu.

kita,
bukan dalam pertandingan
bukan juga permainan

kau
memang lembut
tapi
jangan sesekali menjadi lemah.

aku,
tiada jawapan untuk semua persoalan.

harapan,
tiada sebarang percakapan yang disalah tafsirkan.

percayalah,
setiap yang berlaku ini adalah satu pengalaman.

aku,
minta maaf atas setiap perilaku
yang mungkin lebih menambah luka di hati itu.

mungkin satu hari ini semua berlaku ke aku,
kita semua tidak tahu.

kau,
kuatlah.














No comments:

Post a Comment