Sunday 7 September 2014

misi sekeping hati di bawa berlari | LOMBOK-JAKARTA | 4

Salam Hangat!

banyak pulak hasil karangan aku.

banyak sangat masa terluang.

sila jangan bosan.

ok,
ini dah hari keempat.
hari terakhir.

pagi pagi mcm biasa,
serapan di hotel

3pagi serapan di sini,
3pagi aku makan nasik goreng.

lepas serapan,
ke kedai bakery.
mau mencuba kek lombok.



kek cokelat lombok apa rasanya ye?
em em em.
aku suka lagi kek Hani Ayub buat.
pok, kek kau sedap.

pukul 10 dijemput bapak bapak.

destinasi:
Desa Banyumulek.

tempat membuat barangan guna tanah liat.







apa yang menarek adalah:
kendil sakti.


kenapa sakti?

sebab,
dia takda penutup di atas,
masukkan air dari bawah.
dan terbalikkan.
dan tak tumpah.

tak percaya?
nah tengok ni.


katanya pak Taufiq,
kalau air keluar tu banyak dosa,

hahahah.

padahal aku tau itu teori pengudaraan sajo.

dekat sini sekejap je
beli apa pon tidak
sebab duit dah nak habis.

flight pukol 2.
jadi terus dibawak bapak bapak ke airport.

otw ke airport,
gigih bapak bapak menunaikan hajat aku mau membeli poskad dan mengepos.
jadi di bawak singgah ke Kantor Pos, Mataram,
sesiapa yang dapat poskad tu silalah merasa istimewa ye.


terima kasih kepada Pak Taufiq dan juga Pak Ma'un :)
datang Malaysia Mbak Aisyah bawak bapak bapak jalan jalan Kelumpo ye.


balik kami kami naik Lion Air
transit di Jakarta.


sampai di airport Jakarta,
kami kami pon solat dulu
lepas tu baru mencari teksi.
tiket ke Kelumpo pukul 9pm [10pm Malaysia].

sebenarnya takda lokasi nak pegi pon di Jakarta.
jadi aku pegi saja ke pak teksi.
dan tanya,
kemana tempat menarik tapi dekat.

jadi dicadang ke Monas atau Ancol
tapi sebab weekend di kata ke ancol sesak.

jadi di bawalah ke Monas, Jakarta.
kos teksi pegi lebih kurang 150,000++




dekat sini,
sama sajelah mcm melepak di dataran.

banyak makhluk-makhluk.

setiap mereka kena bayar.
sebab kami kami dah tak banyak duit, jadi kami kami masukkan duit RM dalam tabung mereka.















dah puas menengok semua makhluk,
terasa nak makan.

aku beli kerak telur

esah aku tatau apa nama makanan dia.
yang pasti banyak toge

ini dia!
kerak telo dan em em makanan toge.


dah siap makan.
dan selfie juge.



bergeraklah semula mecari teksi ke airport.

kali ni kos 100,000 seorang =200,000
pak teksi keturunan Batak yang bawak kereta macam fast & furious.
first time aku duduk di belakang dan terdetik nak pakai seatbelt.

otw ke airport,
sempat lah melihat pemandangan sekitar.
yang pada aku lebih kurang Kelumpo saje.

ini gereja tertua
aku suka dengan design gereja ni.

ini masjid tapi tak sempat nak pegi dan snap gambar.

jadi,
habislah short trip Jakarta.

sampai di airport,
habislah percutian bersama si esah.

di airport,
flight delay.
tak cukup duit nak bayar tax
lapar.
dan lion air takda makanan dalam kapal.


kepada si esah,
terima kasih
menjadi travel buddy-lah sangat
:)

ada rezeki
dan masa lagi
bolehla kita berjalan lagi.
aku doakan kau jumpa Yong Hwa di percutian akan datang.

next destination: banyak!

|||| tiada sambungan ||||

-----------------------------------------------------------------------

#self reminder

" if you spend too long holding on to the one who treats you like an option,
you will miss finding someone who treats you like a priority"


















No comments:

Post a Comment