Monday 2 July 2012

jaida jumadi.

suka hati aku je kan nak letak nama orang sebagai tajuk.
sorry jaida.
tapi aku memang nak cerita pasal ko pon sempena kita kan baru lepas dating tadi :P

hari ni, aku balik tanjung karang.
takde orang dekat rumah sebab mereka semua pergi bersuka-ria di cameron.
trip sekolah ayah aku.
aku balik kejap je la sebab nak ambik geran BKK.
jumpa la dengan makcik jaida ni kejap.
lepas tu dia ajak teman dia pegi butik pengantin la pulak.

memandangkan aku ni kan pengapit dia nanti,
so aku kenalah teman dia untuk memastikan dia tak pilih baju yg pelik-pelik nanti :P
haha.

tapi, aku tatau la.
apesal baju-baju pengantin tu semua macam outdated je jaida.
ko design cantik-cantik tau jaida nanti.

berikut adalah aksi-aksi jaida di kedai pengantin tu.







kisah percintaan jaida.. agak comel la 50sen!

jaida yg syok kat sham masa zaman belajar dulu.
tapi masa ni sham jual mahal.
pada jaida, sham ni kelakar.
haah, yela, kelakar la sangat kan :P

tapi, kalau dah jodoh tu, tak kemana kan.
tiba-tiba satu hari, tak taulah kenapa si sham ni mintak tisu dekat jaida pulak sebab masa tu jari dia cedera.
masa tu ada program dekat sekolah teknik KL tak silap aku (aku ingat lupa lupa)
dan selepas kejadian tu,
dorang pon selalu la keluar-keluar dating.
asal nak keluar dating je, jaida akan bersiap sejam awal.
make-up, blusher, eye-liner. cun habes la.
oppss lupa. lipstik merah mak ngah dia tu.

(tapi time keluar dengan kitorang, takde pon beriya macam tu, siap tak mandi pon penah)

masa si sham jual mahal lagi, dan masa si jaida ni angau angau bangau,
tengok bumbung rumah sham pon jadi la..
anum pulak rajin je layan die, bawak la jugak round bulatan masjid tu sebab nak tengok bumbung rumah sewa sham.
haha.

aku ingat lagi jaida dok tido dengan tai si sham tu.
mak aihh..
kronik gila jaida masa tu.

sekarang, dorang dah bertunang dah,
29.12.2012 ni nak kawen.

best kan, kalau orang yg ko suke tu pon suka kat ko.
bertuah la ko jaida :P
sham konon je jual mahal. haha.

apa-apa pon, aku doakan semoga korang bahagia :)


aku tak sabar nak tunggu 29.12.2012 sebab aku jadi pengapit.
hihi.

berangan la kejap.
nanti aku kawen nak pakai baju colour white pearl.
hahaha.

ini pulak aksi gedik aku dekat kedai pengantin:

aksi malu-malu arnab

aksi tak sabar nak cincin!

abaikan makcik menggedik di atas. 

kepada jaida,
semoga semua persiapan berjalan lancar.
jangan kedekut sangat :P

i lap u jaida.

nanti ko dah kawen, kurang lagi sorang kawan aku nak bertenet.
sobsobsob.

selamat malam shah alam.
selamat bekerja esok :)
semoga minggu ni lebih baik dari minggu lepas.

minggu ni minggu last cik ida dan cik lala.
hmmm.

hmmmmmmmmmmmmmmm

hmm.

-end-





2 comments:

  1. hahaha. bidadari, aku x sangka kau ade blog. ohoo. yes. aku rajen melayan kn. mmg sume org aku usung la g sane sini ..;p

    ReplyDelete
  2. haha.. blog untuk diri sendiri sajo. ala-ala virtual diary gitu :P tido la anum! haha

    ReplyDelete