Sunday 8 July 2012

bertemu dan berpisah adat manusia biasa..

hai.
salam sejahtera ke atas kamu-kamu semua.

hadapi hari-hari anda dengan senyuman, barulah sentiasa awet muda :)
hahaha.

aku suka bila pergi hantar dobi, atau mana-manalah kedai ke..
ada orang tanya:
"student lagi?"
heee..
nampak sangat aku nampak muda kan kan kan.

teringat masa pergi celcom center untuk beli broadband
(selepas kejadian kehilangan broadband pakcik di ofis, aku telah membuat keputusan untuk membeli unt diri sendiri sebab nak tunggu unifi dekat ofis tu berjanggut la aku duduk dekat gua batu tu)

masa tu, orang tu promote ada student package.
aku pon mengaku la aku student memandangkan aku ada kad matriks llb yg tunjuk aku baru masuk belajar 2011.
lepas tu tanya la package tu valid sampai bila?
dia jawab, sampai umur 25 tahun.
maka, aku pon frust la memandangkan aku dah 25 masuk 26 pada 2013 akan datang.
dia tanya aku semula,
"ehh, u 25 dah ke?"
aku pon jawab: kenapa, i tak nampak macam dah 25 ke?
then dia angguk angguk kepala..
hahahahahha

tq Hong (nama promoter tu). hahahaha!

isnin lepas (2julai),
ofis aku main badminton.
best kan ofis aku?
haha.
masa ni kitorang tak tukar baju bersukan pon sebab malas.
ajk sukan bagi short notice sangat.

inilah dia ajk sukan kita.
kerana semangat bersukan yang tinggi, sanggup pegi beli seluar dekat giant untuk bersukan ni!


pemain jemputan khas dari firm lain sekitar seksyen 7, komersial.


wakil-wakil MHI. wuhuuuu!!!

kitorang main juge sekejap,
cukupla untuk basah-basah ketiak.
tapi takde bukti sebab takde sapa nak ambikkan gambar.

inilah antara percubaan-percubaan untuk seimbangkan antara kehidupan dan juga kerjaya.
ecehhhh!!

selain bersukan,
ada jugak makan-makan.
kali ni makan special punya!
Khamis, 5julai.

sempena dulu big boss pernah janji kalau 1 kes ni menang, dia nak belanja makan dekat concorde.
secara tak langsung, farewell cik ida kurus juge yang dah pun tinggalkan i kesepian. sob3.

makcik-makcik yang jangok, naik kereta bau macam perfume tumpah sebotol.

en.mail dan anaknya, dak aishah yg selalu speaking london.


cik umi pon ada!


makanan kegemaran: udang sambal petai. hee.

cik ida yang jahat!
konon orang yang diraikan lah ni.


  
makanan kegemaran lagi: keksss!

cik lala dan bestfren nya en.fakri


boss ke-2 dan kak ina :)

kek di dalam senduk.

  
yang ni bukan kegemaran sebab sayur-mayur.
ni makanan cik umi ni.

syu dan seha yang suka buli aku!

Sya, ustazah yang selalu bagi ceramah dekat big boss :P




kan aku dah kata, dorang suka buli aku (T.T)

terima kasih kepada big boss yg belanja makan special ni. hee
walaupun plan asal untuk berkaroke tak jadi.
rugi la tak dapat dengar suara cik ida yg sedap ala-ala siti nurhaliza tu.

aku tak suka kek ni!
ada cerita disebalik kek ni tapi, takmo ceerita la.
bwekk!



babai cik ida!
i tau u mesti akan rindu dekat i kan..
takde kawan macam i tau dekat terengganu nanti.



bunga-bunga matahari di MHI :)


gambar konon kenangan la ni, yelaa. dorang kan kerja tempat lain dah sekarang.
untunglaaa (ayat cik lala).

jumaat lepas (6julai) bersukan lagi.
hasilnya: demam la pulak weekend ni.
(padahal mmg minggu lepas lagi dah demam kura-kura akibat pertumbuhan gigi bongsu yang agak lambat.huu)

aku tak suka sangat main badminton.
tak reti.
tak percaya??




haaaaa kan aku dah kata aku tak reti main.
asyik la kena kutip.

eh eh, pakcik ajk sukan pon tak reti main ke?
haha.

sorry la gambar tak clear.cik lala yang ambik.huu.

hebat kau cik lala!
bakat terpendam sangat.


boss besar pon tak kurang hebatnya.




aku yang tak hebat langsung! haha.

jom lawan pulak.
boss besar & pakcik v boss ke-2 & aimi

keputusan: mestila team boss besar & pakcik tu yg menang. cesss!









main badminton pon gaya joyah sangat pakcik ni.


dengan makcik yang dah balik ganu dah.




seha dan syu yang hebat suam-suam kuku. haha




makin berkurang bunga-bunga matahari dekat mhi ni.
cik ida takde dah.--kurang dosa aku lepas ni.haha.
sebab asal ada dia je, mesti mengumpat & bergosip. ish ish ish..
bawak-bawak la bertaubat cik ida oiii.

minggu depan cik lala pulak balik kelantan.
haihhh..
ehem ehem.. tapi i denga macam nak dah tukar fikiran je kan.
tahniah cik lala :)

owh, minggu lepas aku makan nasi air.
minggu lepas kan aku demam dan mengalami daya kunyah yang rendah.
so, makan bubur jela.
si seha dengan cik lala pon dengan baik hati layan dan teman aku makan nasi air ni dekat restoren ahlaa.



nasi air.
tapi.. aku lagi suka bubur kfc kot. takpun bubur mcd. 
tak sabar tunggu bulan puasa sebab nak makan bubur lambuk!

habis la cerita sepanjang minggu lepas.
owh, lupa.
semalam, sabtu 7julai,
sempat lagi dating dengan makcik-makcik ni sebelum cik ida ni balik ganu.
makan dekat kedai pecel lele, padang jawa.
tak tahula makcik-makcik ni suka tak.
haha

berikut adalah menu-menu yang ada dekat kedai ni:

bebola daging

ayam penyet

iwak lele (ikan keli)

**ada lagi 1: daging tapi takde gambar sebab tak order**

makcik yang lapar



lepas ni takde la watak-watak makcik-makcik ni dalam blog aku ni..
almaklumla.. dorang kan nak balik kampung halaman.

hari ni terasa nak makan pecel lele lagi la!!
nak ajak cik mamas la.

tu jela cerita minggu ni.

aku demam, otak berdenyut so tak dapat nak berfikir dengan waras.
hiperbola tak aku? haha

ok lah, dah malas menaip.

lagu tema minggu ini:

lagu tema untuk cik ida:
(yg juga ditujukan khas untuk seseorang)


ok, babai.
selamat menikmati hujung minggu.

hari ni rasa nak makan kek juga.

*orang lain demam tak selera makan, tapi aku macam banyak makan je*







2 comments:

  1. "Kenangan ms silam..hihihi".
    cik aimi jgn la sedih.. ti seha plak jadi teman gosipp c.aimi gnti ida..hehehe...

    ReplyDelete
  2. takde la silam sangat. haha.. seha?? taknak. nanti seha sekeh aku!

    ReplyDelete