Sunday 29 April 2012

macam-macam perasaan..

Hai!
macam-macam perasaan ada kan..
apa perasaan anda hari ini?

Gembira?
perasaan gembira memang seronok..
mesti ramai yang gembira sebab hari ini hari ahad. 
lagi seronok kalau esok cuti sambung terus sampai selasa..
(aku jelesss gile dengan korang yang cuti esok!)
mesti ramai yang keluar dating, keluar dengan kawan-kawan..

yang pasti, hari ni, sorang kawan aku sangat gembira..
sebab.. secara rasminya dia telah menjadi tunang kepada encik Sham..
congrates JAIDA & SHAM :)

sham: sudikah ayang menjadi suri dalam hidup i?
jaida: sudi. dari dulu lagi i suke kat u tapi dulu u jual mahal kat i. i memang dah tak sabar nak kawen dgn u tau tak.


inilah dia JAIDA dan SHAM.. kepada mereka-mereka yang tahu sejarah kisah dan bait-bait percintaan dua orang ni, mesti kelakar bile ingat semula kan.. hahaha
apa-apa pon, aku doakan semoga korang bahagia.. jangan lupa aku dah cop jadi pengapit ye jaida!!!!

ok.. kena la letak sikit gambar sesi sarung cincin ni.. 

cincin merisik

 cincin tunang

hamboiiii, seronok ko ye jaida dapat 2 cincin emas dalam masa satu hari!!


kan aku dah kata, Jaida memang gembira hari ni.. yela, bukan senang die nak mengorat Sham ni dulu... haha. akhirnya, dapat jugak ko ye Jaida.. 
sekali lagi, congrates Jaida & Sham.
(cube korang tengok Jaida tu, memang gembira kan?)

adakah anda gembira?

tetapi..
mungkin juga ada di antara kita yang tengah bersedih..
kenapa?
hmm, kadang-kadang bukan semua masalah kita boleh cerita kan.. 
maka, bila kita takde tempat untuk mengadu, kita akan menjadi semakin sedih..
tapi apakan daya.. hidup mesti diteruskan..

kesian tak tengok orang di atas itu??
sedih gile aku tengok kat die.
ape la yang die sedih sangat tu ye?

ok!
aku rasa.. dia ni mungkin sedih sebab ayam mcd tu tak sedap..
ataupun.. sebab pedas kot. banyak gile sos die ambik!

hoi! over gile budak ni. 

ok.. sekarang korang tau kan budak tu tak sedih pon..
propa je lebih!

aku sebenarnya tak tahu ape aku rasa sekarang..
secara jujurnya, macam-macam aku tengah fikir.
macam-macam masalah..
masalah pasal tragedi 3 minggu yang lepas.. (T.T)
masalah kerja yang tak siap lagi tapi aku malas nak masuk ofis hari ni (gile ke nak masuk ofis hari ahad?)
masalah dengan bos ke-2 yang telah melancarkan perang dingin dengan aku (aku tak bersalah ok!)
dan macam-macam masalah lagi yang tak boleh dinyatakan..

tapi, minggu lepas, aku memang sangat tension, sedih dan marah..
1) aku disappointed dan sangat sedih dengan seorang yang bernama KAWAN.. seriously, aku kecewa sangat.. tapi takpela.. 
2) aku marah dan stress dengan ofis. sampai tahap aku rasa nak berhenti kerja je. tapi.. kalau aku berhenti kerja sekarang, makin bertambah-tambah la masalah aku nanti.. mana nak cekau duit nak makan kalau tak kerja cik bidadari oiii.
3) aku jugak mengalami tekanan perasaan sebab ada sesuatu yang aku tak tahu aku patut cerita dengan siapa.. hmm.. 
kalau aku tengok drama tv tu, macam seronok je, boleh mengadu kat mak dia..
ibu, memi sedih (T.T)
hmm, semoga ibu mendengar dari sana.
alfatihah untuk ibu SITI HAJAR BINTI MOHAMED NOR. semoga ibu bahagia di sana.amin.

walau apa pun perasaan kita, ingatlah sesuatu:


SENTIASALAH BERFIKIRAN POSITIF 
DAN 
SENTIASA MEMAAFKAN..
(pesanan untuk diri sendiri juga)

sekian,
semoga hari esok lebih baik dari hari ini :)


No comments:

Post a Comment