Tuesday 25 June 2013

PERIGI MENCARI TIMBA?

curik tulang time!
aku tengah malas.
sel-sel otak tak dapat berhubung.
mungkin sebab jerebu.
tapi sebenarnya sebab aku yang memang malas.

merujuk kepada tajuk di atas,
aku no komen!
bapak aku kata, zaman sekarang redah aje.
mana ada dah perigi dan timba.
yang ada cebok dan kolah je.
tu pon ramai dah guna shower je kan sekarang.

tapi,
walaupun kolah mencari cebok ke,
perigi mencari timba ke,
harap-harapnya masih la menyimpan nilai-nilai estatika yang sepatutnya kan.
(nilai estatika la sgt aku pon tatau apa maksud estatika tu mende entah)

pada aku,
senang dapat senang tinggal.

aku memang suka bersikap dan berfikiran prejudis.
harap maaf.

tapi,
aku pon nak kata,
tak salah berusaha.
kita kan memang digalakkan berusaha.

atleast,
kita dah usaha.
dapat tak dapat tu perkara no 44.
dari tak cuba, lopong je la kan.
kihkihkih.

kepada kawan-kawan aku yang dok jual mahal sangat tu..
udah-udah le tu, kulit muka korang bukan tegang lagi pon.
hahaha.
jangan la berharap korang jumpa lelaki melayu yang macam lelaki korea yang korang tengok dalam drama tu.
mimpi je la wehh.
kembalilah ke alam realiti.

tapi, harap-harap jgn la sampai jatuh kepada tahap perasan sorang-sorang.
(nasihat kepada diri sendiri jgk la ni)


post ini adalah sempena,
hari tu aku otw balik rumah, lepas tu tiba-tiba tersedar aku dah 26 tahun depan dah 27.
erkkk. ada 2 tahun lagi je tinggal.

okeilah,
nak sambung buat kerja.

babai.
assalamualaikum.




No comments:

Post a Comment