Sunday 2 June 2013

hitam tak semestinya jahat dan putih tak semestinya baik.

aku nak tido.
tapi belum ngantok.

esok aku dapat rasakan aku akan bangun lambat.
dengan belum gosok bajunya.

ok,
aku nak cerita, Rabu eh Khamis lepas aku tertarik dengan satu video ni.
aku dah lama dengar pasal matlutfi ni.
tapi aku tak pernah minat nak tengok sebab aku takda masa dan malas sebenarnya.

tapi yang ni aku tengok la, sebab aku kan banyak masa lapang minggu ni.
haha.
sebab ramai orang share kat fesbuk jadi aku pon tengok la..
dan tengok yang lain-lain jugak.
interesting la jugak sebenarnya.


inilah video tersebut.

aku setuju dengan dia.

apa yang aku dapat katakan,
nak berubah tu memang senang. tapi nak istiqamah tu yang payah.

memang betul semuanya daripada diri kita sendiri.
tapi, yelah, kita ni manusia yang lemah, syaiton yang direjam ada di mana-mana.

contohnya,
kalau kita nak ajak seseorang tu, untuk melabuhkan tudung.
gunalah pendekatan yang lembut.
hadiahkan brooch yang cantik kat dia ke kan, boleh dia pin tudung dia.

kalau kau nak girlfren/isteri korang pakai tudung,
belikan la dia tudung cantik-cantik.

aku pernah terbaca blog sorang laki ni yang ambik gambar-gambar perempuan yang dikatakan konon berbaju tapi bogel.
aku tau niat dia nak bagi kesedaran.
tapi tu bukan cara yang betul.
lagi lagi ada pulak komen-komen yang berunsurkan 18 18.
kan tak baik membuka aib orang. tak tutup pulak tu muka org dalam gambar tu.

aku tak kata aku baik.
saja je nak share video ni.

ok.
(sebenarnya ni aku taip jumaat malam tapi lepas tu tertido tak post.)

hari ni dah ahad esok dah kena kerja dan malas.

babai semua.

-------------------------------------------------------------
lagu tema:


didedikasikan untuk si arnab putih.






No comments:

Post a Comment