Thursday 30 August 2012

KETUPAT NONA

haloooo :)
hari ini kecewa sebab aku dah plan nak balik awal sebab nak tengok my name is khan dekat tv3.
tapi.. tapi.. 
dapat la tengok, jam ke-3. huu

hari ini..
huru-hara.

bila huru-hara, macam biasa la,
mesti la ada silly mistake,
kena marah.

lumrah hidup.

kepada bos,
sorry.
my bad.

aku tatau la, kadang-kadang kesilapan yang memang bodoh yang tak dapat dimaafkan. haha
antara kesilapan bodoh yang aku patut tak ulang lagi.
salah letak tarikh dalam surat.
mmg bodoh tahap otak udang aku rasa.
grrr. geram dengan diri sendiri.

akibat dari kesilapan bodoh aku tu,
dapatlah surat reply mcm ni:
haha.
ini surat opponent reply.
kalau aku jadi opponent ni, mesti dia kata mcm ni:
dah la nak object, tarikh pon salah.

buat malu je.
*mujo bos aku tak marah. cuak dah masa tu*

aku kena lebih berhati-hati la lepas ni.
boleh salah benda-benda macam ni.
memang stupid mistake!

sebenarnya bukan ini yang aku nak cerita.
aku nak cerita pasal satu kejadian yang buat aku geram sikit. sikit je la.

kring kring..kring kring
[mendapat panggilan dari client]

helo. kata nak telefon lepas raya, tak telefon pon, puasa enam pon dah habis dah ni.
wowww!!!
ayat pertama je dah perli aku.
grrrrr.

aku hanya mampu bermonolog dalaman:

hamboi. mulut tak gosok gigi pagi tadi nampak.
hari ni baru hari rabu.
baru 1st week naik dari cuti raya.
makcik ingat makcik sorang je ke dekat Malaysia ni ada kes?
ke makcik ingat firm saya tu buat kes makcik aje?
ke makcik ingat makcik sorang je umat islam yang berpuasa penuh dan layak menyambut hari raya?

aku ni nampak macam orang ape?
tak payah raya ke hadap kerja kau je makcik?

amboii.
nak push orang saja kerja makcik kan.
nanti nak buat payment liat, sila tanam kepada dalam tanah.

jangan ingat makcik sorang je ada mulut dan malas gosok gigi.
saya pon ada mulut cuma saya gosok gigi.

hadoi,
bawak la bersabar sikit makcik oii.
bukan kau sorang je ada masalah.
aku nak berak pon tak sempat tahu ke tidak!
aku rasa aku ada kebarangkalian kena batu karang sebab selalu sangat tahan kencing.
*maaf kerana berkata tanpa tapisan, tapi aku rasa semua orang berak dan kencing kan, so takde masalah la*

serius aku tak dapat terima perlian makcik tersebut.
iyolah.
makcik jelah dah habis puasa enam.
tahniah.

serius aku dah mula ada perasaan menyampah terhadap makcik tersebut.

******************
aku pon tekanan mental sebab pegawai insolvensi yang sorang ni cuti lama sangat.
memang raya sakan ni.
apela aku nak jawab depan hakim nanti ni.

kadang-kadang fed-up dengan kehidupan harian.
ye, aku nampak macam seronok, senyum, kerja sampai malam macam konon ikhlas, haha.

ye, aku ikhlas. -kena la bekerja dengan ikhlas barulah dapat pahala kan.
takpela.
mungkin aku tak nampak ganjarannya sekarang.
insyaAllah, di masa akan datang.

okeilah,
selamat malam Malaysia.

Lala Salama.
semoga hari esok lebih baik dari hari ini.



to whom it may concern:
habari gani?


kepada mastura&una:
takziah.
semoga wan ditempatkan di kalangan orang beriman.
alfatihah.


rindu dekat kanak-kanak rebina
comel tak? 







No comments:

Post a Comment