Sunday 23 September 2012

sang arnab dan sang kura-kura (sekuel)

hai hai!!
Selamat Hari Ahad.
esok dah Isnin.
wowieeee!!! tak sabar nak buat kerja!
mwahahahhaha..
lempang aku sekarang!!!!!!!

semalam seharian berjalan-jalan.
Shah Alam-Seremban-Bangi-Shah Alam.

apa yang paling best,
ialah..



dapat tengok 'remy ishak'
haha.

*hati berbunga-bunga*

[tapi dalam masa yang sama, menyedari hakikat yang aku bukan Tiz Zaqyah]
sob3.

okei!

merujuk kepada cerita sang arnab dan sang penyu yang lalu,
http://cikbidadarijahat.blogspot.com/2012/09/merangsang-otak-kanan.html

ada sorang kawan aku bagi komen yang aku rasa sangat comel.

dia tanya aku,
aimi, ko pernah tengok tak Sandy dalam cerita Spongebob?
dia boleh je hidup dengan gembira guna balang oksigen dia tu dalam laut dengan spongebob?
kenapa pulak sang arnab tak boleh dengan sang penyu?


jawapan?

sang arnab dah buat eksperimen masa raya hari tu.
haha.
dia rasa mmg susah nak masuk

tapi, boleh cuba lagi kan kan kan :)

pesanan aku untuk sang arnab:

"it hurts to love someone and not be loved in return. but what is more painful is to love someone and never find the courage to let that person know how you feel."

tapi, sang arnab jawab:

kalau ikot hati sang arnab, dia dah pinang dah sang penyu.
hahaha.
boleh?


tapi, sang arnab menambah lagi.


sang arnab hanya mampu berdoa di dalam hati:
Ya Allah,
aku suka akan dia, jika dia adalah jodohku, maka dekatkanlah dia untukku, jika bukan maka berikanlah yang lebih baik daripada itu..

kesian aku dengan sang arnab ni.
kesian ke?
[padahal aku yg reka cerita dia jd macam ni]
haha.

sabarlah wahai sang arnab,

ada jodoh tak kemana pon kan :)

sekian sahaja cerita sang arnab dan sang penyu.
kesudahannya, aku pon tak tahu nak reka macam mana.
nanti kalau aku ada idea, aku fikir apa ending yang sesuai. haha

lagu tema kali ini:



:)

mutiara kata:
[dan juga self reminder]

tak perlu mencari teman secantik Balqis, jika diri tak seindah Sulaiman,
Mengapa mengharap teman setampan Yusuf, jika diri tak setulus Zulaikha,
Tak perlu menjadi seteguh Ibrahim, jika tak sekuat Sarah,
mengapa mendamba teman hidup seistimewa Khadijah, jika diri tak seumpama Rasulullah S.A.W

[pesanan ini bukan untuk si adam sahaja, tetapi vice versa untuk si hawa juga.]


dont go for looks, they can deceive.
dont go for wealth, even that fades away.
go for someone who makes you smile because it takes only a smile to make a dark day seem bright.

[indeed! nampak "remy ishak"senyum pon dah berbunga satu hari. haha. gila]

kesimpulan:
jangan terlalu sibuk mencari yang sempurna jika yang sederhana mampu membuatmu bahagia :)


copppp!!!
sebenarnya apesal tiba-tiba aku jadi seorang manusia yang berbunga pagi-pagi ahad ni?
mengong!
mood sempena balik kenduri kawen agaknya.
ahaha.
layan je la ye.

kepada sang arnab dan sang penyu,
semoga ending cerita korang adalah happy ending :)
[nnt aku fikir nak reka cerita mcm mana ya arnab :P]

okei, sayonara!

***********************************************
nota:
seandainya Kau catatkan dia milikku, satukanlah hatinya dengan hatiku..

kita hanya mampu merancang tetapi Tuhan yang menentukannya.




No comments:

Post a Comment