Wednesday 11 February 2015

KY JELLY mendapat nama

KALAU 1:

kalau aku ditawar harta berjuta lemon
dengan taruhan kejatuhan reputasi

aku pilih harta berjuta lemon

kejatuhan reputasi, lama lama akan jadi bualan yang basi.

prinsip terpakai: orang lain tak bagi aku kenyang. asalkan aku gembira ditimbunan lemon.



KALAU 2:

kalau aku diraba
kalau aku pon suka, aku raba semula
raba raba raba. aummmm. (muka miang)
kalau aku tak suka dan tak selera, aku tolak lah dia.

ah.
ini baby pon tau.
tak suka dia nanges.


adakalanya,
kita memang memerlukan reformasi.

ini cuma pemikiran
seorang rakyat marhaen
yang melihat keadaan sekeliling dari atas pagar.
---------------------------------------------------------------------------------

dia kata: i got justice after 7 years.
errr, pada masa yang material, kenapa tidak kau usaha sedaya upaya menegakkan justice bontot kau?

it took a lot of courage to make such disparaging complaint against a well known politician -- ini susah aku nak hadam sebagai satu bentuk pertimbangan.

walaubagaimanapun, namun begitu, however, nevertheless, on the other hand..
aku tetap kurang gemar dengan propaganda #rakyathakimnegara.












1 comment:

  1. aku rasa dlm bnyk2 komentar psl kes DSAI ni, ko punya paling win. haha

    ReplyDelete