Wednesday 27 March 2013

Hai Adik Ipar!

assalamualaikum.
selamat hari rabu.

hari ni bangun awal sebab semalam tido awal.
belum pkl12 lg aku dah tido.
as usual, tak mandi..
malas.
kemengantukan melebihi segala-galanya.

hari ni pulak lawyer opponent datang lambat so aku boleh la gerak lambat sikit.
maka dgn riang ria nya pagi ni vacum bilik, kemas katil dan bukak laptop.
bukan hari-hari boleh golek-golek atas katil macam ni.

semalam adik aku tunjuk gambar cicin dia nk pegi merisik gf dia.
beso dah adik aku, dah nak pegi merisik anak dara org dah.

kalau ibu ada mesti ibu seronok.
ibu selalunya akan menjadi orang yang paling seronok dgn setiap apa yg anak dia buat.

sama mcm masa aku dapat masuk uitm dulu, seronok betul.
padahal uitm je pon, masa tu pre-degree je pulak tu.
kalau dapat belajo obersi mesti ibu lagi lagi la seronok.huhu
*kan dah bergenang air mata*

ok, cerita yang seronok sikitlah.

ahad ni nak hantar rombongan merisik bakal adik ipar.
hai ira bakal adik ipar! :)
hihihi.

semoga dipermudahkan urusan tersebut.

bila dah adik kau yang dah mula ada plan nak kawen ni,
mula la mendapat soalan-soalan hangat baru keluar dari oven.
lagi-lagi pulak weekend hari tu baru je balik dari kenduri sedara.

memi bila?
memi dah ada ke blm?

si ayah pulak siap bagi tips.
omg!
siap bagi due date!
OMG!

aku takda jawapan untuk semua soalan tu.
aku cuma boleh kata:
i'm not ready 
hoho.

siapa taknak kawen?
kalau suami tu aku boleh beli kat tesco ke giant ke, aku dah beli 10 dah.
esok pon boleh kawen kalau nak.

rileks la..
sekarang zaman moden.
si kakak kan wanita bekerjaya.
si kakak pon muda lagi la.

sebenarnya,
aku belum puas joli lagi.
hahaha.

pada aku,
semua kan dah ditentukan.
kita mana tau bila masanya jodoh tu datang.

seorang pakcik cakap kat aku,
memi, ko jgn la asyik doa dapat kerja bagus,
dapat gaji bagus je,
itu je la ko dapat nanti.
ko jgn lupa doa dapat jodoh yg bagus.

maka,
aku pon terfikir-fikir..
memang aku selalu doa dipermudahkan semua urusan kerja dan dipermudahkan rezeki.
bukan aku tak doa dimudahkan jodoh tu cuma it comes after doa dimudahkan kerja dan rezeki.

alhamdulillah,
aku tak merasa lagi susahnya takde kerja.
tak merasa susahnya mencarik kerja.

in terms of rezeki,
alhamdulillah jgk tak pernah lg la aku tak makan.
walaupun kais sebulan makan sebulan, tapi still ckp untuk menampung diri dan anak-anak cacing dalam perut. yekkk!!! (minumlah vitagen!)

kalau Allah mudahkan semua urusan aku,
nanti aku jd malas berdoa kan.

Allah itu kan maha adil.
dimudahkan yang sini, diuji yang sana.
(teringat kata-kata lecturer criminal masa kelas syariah)

takpela.
bila ada nanti ada la kan kan kan.

nak pening-pening pon buat apa.
baik tido, tengok tv.
(haha, kalau mcm ni siapa la nak kat kau!)

jgn paksa-paksa.
benda tu datang sendiri.
jangan asyik tanya kalau tak tolong cari.
mwahahaha

okeilah,
tak payah nak feeling feeling sangat la pagi pagi ni.

dah nak kena pegi mandi.
malasnya!

hari ni nak masuk uitm nak ambik baucer buku!
weeehuhuuuu.

ini dak husna.
abaikan muka aku yg macam katun tu.


ini pulak dr.hayati.
cousin!
congrats Athi & Afiq :)

ok, dah nak bersiap pegi kerja.
assalamualaikum
semoga hari ini lebih baik dari semalam.
=semoga hari ni dapat balik awal, lagi awal dr semalam. hehe.

babai

-------------------------------------------------------------------------
* kelas syariah dah ada asgnment tapi aku malas.
apesal budak lain mcm seronok & excited je?

* teringat-ingat kepada si senduk.
ceittt! syuh syuhh!









No comments:

Post a Comment